Vezetői és sales tréningek

Reziliencia tréning

REZILIENCIA, AVAGY LELKI ÁLLÓKÉPESSÉGÜNK FEJLESZTÉSE

Mi teszi erőssé az embereket? Mi segít nekik abban, hogy látszólag reménytelen helyzeteken is felülkerekedjenek?
Sok ember hasonlít a viharral szembesülő nádhoz: meghajlik, de nem törik meg.
Vajon mitől függ, hogy egyesek szembeszállnak a válsággal és még belső erőt is nyernek belőle,
míg mások ugyanolyan körülmények között összeomlanak?

A stressz óriási hatással van az életünkre, amit nem csökkenthetünk, de tőlünk függ, miként birkózunk meg vele,
és hogy milyen lelki (ellen)állóképességet, vagyis rezilienciát fejlesztünk ki.

 

A reziliencia tehát azt jelenti, hogy képesek vagyunk az örökösen változó elvárásokhoz,
a folyamatos készenléthez úgy adaptálódni, hogy optimisták és egészségesek maradjunk.
Ez nem velünk született képesség, fejleszthető, formálható azáltal, hogy milyen belső és külső környezetet alakítunk ki magunknak

A kutatók a rezilienciára leginkább úgy tekintenek, mint a fejlődés egységére.
Rezilienciáról akkor beszélhetünk, ha a rendszer rugalmas módon egyensúlyt képes kialakítani,
de immáron egy magasabb szinten stabilizálódik az új állapotban.

Reziliencia, amire az ecuadori sétáló fák tanítanak a stresszel kapcsolatban:

Az ecuadori pálmák képesek életük folyamán több száz méterre „elvándorolni”, amennyiben az életkörülményeik hátrányosan változnak.

A mi kezünkben van a döntés, hogy elvágjuk-e a gyökereinket és más élethelyzetben újranövesztjük-e,
mint az ecuadori sétáló pálmák, amelyek akár példaképeink is lehetnek a változással való szembenézés folyamatában.
 

Burnout, túlmunka, halál. A stressz kihívásai a 21. században

A japánoknak már saját szavaik vannak a stressz okozta halálra.
A túlmunka miatt bekövetkezett öngyilkosság a “Karojiatsu”, illetve ott a “Karoshi”, a kiégés miatti halál.

-2011-ben Németországban minden 10. szabadnapot a stressz miatt vettek ki

-2008-2009 France Télékom: 39 öngyilkosság a stressz miatt (céges átrendeződések)

-Az EU 27 tagállamában a túlzott munkahelyi stressz az aktív dolgozók negyedének egészségét veszélyezteti

-Az USA-ban napi 1 millió ember hiányzik a stressz miatt (ez 150 milliárd USD)

Ahogy ezen számok is mutatják, ahogy folyamatosan nő az emberre nehezedő terhelés mértéke
a munkahelyen és az élet egyéb területein, úgy nő az igény a reziliens működésre.

Aki:

  • egyéni és szervezeti szinten fejleszteni szeretné a stresszhatásokkal szembeni rugalmasságát.
  • szeretne rugalmasan reagálni a külső hatásokra.
  • olyan szintű rugalmasságra, stresszkezelő, és önmotivációs képességre szeretne szert tenni, mint, ami a legsikeresebb élsportolókat jellemzi.
  • szeretne fejlődni a probléma kezelés terén.
  • optimistán szeretné szemlélni az életeseményeit, és a jövőjét.
  • alacsonyabb szorongásszint mellett szeretné megélni a napi élethelyzeteit, nem pedig túl élni.
  • szeretné felfedezni a fenntartható energiaszint és teljesítmény fő tényezőit
  • vezetőként lelki edzettségre szeretne szert tenni a változásokhoz való hozzáállásában.
  • tudatosabban szeretne élni.
  • A résztvevők képet kapnak saját, jelenlegi reziliencia szintjükről.
  • Képesek lesznek burnout-os helyzetekben, megállni a lejtőn, és önrevíziót tartani.
  • Rejtett belső erőforrásokat fedeznek fel és technikákat sajátítanak el lelki állóképességük erősítésére.
  • Vezetőként, és csapattagként képesek lesznek nehéz helyzetekben helytállni, dilemmáikat maguk mögött hagyva.
  • Képesek lesznek olyan támogató, stabil kapcsolati hálót kialakítani, ami segítséget ad a nehéz helyzetek kezelésében és a fejlődésben.
  • Képesek különbséget tenni azon helyzetek között, amiken érdemes változtatni, és amiket érdemes elfogadni.
  • A résztvevők képesek olyan fenntartható egyensúly irányába elmozdulni, amely pozitív hatással van az életükre, emberi viszonyaikra.
  • A reziliencia kutatás története
  • A hiedelmeink csapdája Vs. tudatosság
  • A Reziliencia modell megismerése, értelmezése
  • A reziliencia alappilléreinek részletes áttekintése
  • Személyes erőforrások előhívása és rögzítése
  • A stressz okai és kezelésének eszközei
  • A pozitív szemlélet kialakításának lehetőségei
  • A fizikai és mentális energizáltság fenntartása
  • A személyes motivációk felfedezése, erősítése
  • Akcióterv a személyes fejlődésre

HAJNAL ANDRÁS                

Ügyvezető Partner, Tréner, Coach

andras.hajnal@shconsulteam.hu

+36-30-515-7982